Mijn eerste dagen in New York State - Reisverslag uit Caledonia, Verenigde Staten van Merel Schoehuys - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in New York State - Reisverslag uit Caledonia, Verenigde Staten van Merel Schoehuys - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in New York State

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Caledonia

Hi everyone!
Dit is mijn eerste blog van mijn uitwisselingsjaar in Amerika :)

Afgelopen woensdag is mijn uitwisselingsjaar begonnen. Ik moest rond 3 uur s'middags op Schiphol zijn, maar we waren er iets eerder zodat ik niet gelijk afscheid hoefde te nemen. Het wel een beetje moeilijk om afscheid te nemen omdat ik iedereen best lang niet zie, maar ik ga hier denk ik ook een super leuke tijd krijgen :)

Het was ongeveer acht uur vliegen naar New York, JFK. Ik zat voor de eerste keer in Business class dus dat was echt super luxe hihi :) Ik kreeg lekker eten en kon heel veel films kijken. Ik kon met business class ook meer bagage meenemen wat ik ook echt nodig had :P In JFK moest ik overstappen om het vliegtuig naar Rochester te nemen. Ik was best zenuwachtig hiervoor omdat ik niet m'n vliegtuig wilde missen en ik had gehoord dat ze ook best streng zijn bij het vliegveld. Toen we in New York aankwamen kon ik vanuit het vliegtuigraampje de skyline van New York City zien wat echt super gaaf was! :D Toen we landden dacht ik ook " wauw ik ben nu echt in Amerika!!"Gelukkig was het allemaal goed gegaan op het vliegveld in New York en heb ik mijn vlucht naar Rochester niet gemist. Toen ik op het vliegveld in Rochester aankwam zag ik al snel mijn gastbroertje Nathan, mijn en gastvader Bruce, Carol mijn couselor en haar dochter een paar anderen van Cal Mum Rotary club, mijn host club in Caledonia.
Bruce en Nathan hadden ook een spandoek voor mij gemaakt :)

Toen moesten we ongeveer nog een half uurtje rijden van Rochester naar Caledonia, het dorp waar ik woon.
Caledonia is een heel schattig en echt Amerikaans dorpje. Ik woon in een straat met heel mooie en oude houten huizen.
Ik moest de eerste dagen wel nog een beetje wennen aan het tijdverschil en had ik een beetje een jetlag maar gelukkig is dat nu wel over.

Het huis waar ik woon is ook erg mooi :) Mijn gastfamilie is ook heel aardig. Ze hebben twee schattige katten en een hond "Dutch".
Ik heb de afgelopen dagen al best veel leuke dingen gedaan en ervaren :) We zijn bijvoorbeeld een Weggmans supermarkt geweest dat ook de beste Weggmans van de V.S is. Dat is een reuze supermarkt waar ze heel veel keuze aan eten hebben.
Ook ben ik naar Wall Mart geweest wat nog meer overweldigend was. Het was voor mijn gevoel zowat net zo groot als een IKEA. Ze verkochten daar echt alles. Fietsen, kleding, tv's, meubels en nog veel meer. Gisteren ben ik nog naar een echt Amerikaanse vlooienmarkt geweest wat ook heel leuk was :) Deze donderdag moet ik naar school om mijn vakken uit te kiezen en krijg ik ook te weten in welk jaar ik kom (junior year of senior year). Ik ben ook heel benieuwd naar High school :) Ook ga ik dit weekend naar het introductieweekend van mijn uitwisseling waar ik veel zin in heb :) Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik nu echt in New York State ben en dat m'n uitwisseling is begonnen maar dat komt denk ik nog wel haha.
Ik heb het nu al super naar m'n zin en ik kijk heel erg uit naar de nieuwe dingen en ervaringen die ik ga meemaken :)





Merel

Ik ben Merel Schoehuys, Ik ben 17 jaar en ga in het jaar 2015/2016 meedoen met de Rotary year exchange in Caledonia, New York State. Ik zal dit jaar deze blog bijhouden en schrijven over mijn uitwisselingsjaar :)

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3727

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 01 Augustus 2016

High school jaar in Caledonia, New York State

Landen bezocht: