Christmas/Florida/NYC and more - Reisverslag uit Caledonia, Verenigde Staten van Merel Schoehuys - WaarBenJij.nu Christmas/Florida/NYC and more - Reisverslag uit Caledonia, Verenigde Staten van Merel Schoehuys - WaarBenJij.nu

Christmas/Florida/NYC and more

Door: Merel Schoehuys

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Februari 2016 | Verenigde Staten, Caledonia

Hi Everyone!

Het is al een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en ik heb veel leuke dingen te vertellen die ik de afgelopen maanden heb gedaan, dus hierbij een nieuw verslag van mijn uitwisselingsjaar :)

In het weekend van 10/11/12 december ben ik met ongeveer dertig andere uitwisselingsstudenten naar New York City gegaan voor de NYC Bus trip. Dit was echt super leuk! Ik was nog nooit eerder ook in NYC geweest dus ik keek m'n ogen ook uit toen we aankwamen en we de skyline van de stad zagen. Ik kon bijna niet geloven dat we echt in New York City waren haha. We hebben tijdens dit weekend veel leuke dingen gedaan en gezien. We zijn o.a. naar The Statue of Liberty geweest wat heel gaaf was om in het echt te zien, we zijn naar Times Square geweest wat niet normaal druk was, we hebben China Town en Little Italy gezien waar we ook een een echt Italiaans restaurant heerlijke Italiaanse pizza hadden gegeten. We zijn ook naar een Broadway show geweest en naar Chelsea Market wat een hele leuke "indoor markt" was in een oude Oreo koekjes fabriek. Ze hadden er allemaal schattige cadeau winkeltjes bakkerijtjes en cafés. Ook zijn we nog naar Central Park geweest in onze vrije tijd wat super leuk was. Het park is echt enorm en heel mooi.
Het was heel leuk dat we een paar weken voor de kerst er waren want overal in de stad waren er kerstversieringen en kerstbomen en versierde etalages wat er super leuk uitzag. Het sneeuwde jammer genoeg niet want het was het weekend dat wij er waren rond de 16 graden wat heel warm was voor de tijd van het jaar. In plaat van dikke winterkleding liepen sommigen mensen in t-shirts rond haha.

Wat niet kan ontbreken was natuurlijk het vieren van Kerstmis. Het was een super leuke ervaring om dit een keer in de VS te vieren. Het was
Op kerstavond "Christmas Eve" heb ik met mijn gastfamilie een "Christmas lights tour" gedaan. We hebben met de auto een tour langs de huizen in de omgeving van Caledonia gedaan en hebben alle mooie kerstverlichting te bezichtigen.Het was echt heel sprookjesachtig om te zien. Op "Christmas morning" hebben we alle cadeautjes onder de kerstboom uitgepakt en ik had ook heel veel super leuke cadeutjes gekregen :) Mijn gastouders hadden ook "stockings" (sok) gevuld met allemaal kleine cadeautjes. Dit is een hele leuke Amerikaanse traditie voor kerst. Ik had ook mijn eigen stocking gekregen gevuld met allemaal snoepjes (ook Nederlandse snoepjes :).
Na het cadeautjes uitpakken zijn we naar mijn gast opa en oma gegaan om kerstdiner te gaan eten en nog meer cadeautjes te geven en uit te pakken wat heel gezellig was.

In de kerstvakantie heb ik nog iets anders heel leuks gedaan. Ik ben namelijk een weekje naar Orlando, Florida op vakantie gegaan!! :D
Mijn counselor van Cal-Mum Rotary had gevraagd of mij het leuk zo lijken om met hun mee te gaan en dat wilde ik natuurlijk wel heel graag ;) We zouden met de auto naar Florida gaan, dus dat zou wel een lange reis worden, maar dat was het wel waard. Het was wel even wennen om in een korte broek te lopen in januari, terwijl er ook in Caledonia sneeuw lag haha. In Florida zaten we in een super mooi resort met allemaal palmbomen en heel veel zwembaden en het appartement waar we in zaten was ook heel mooi. Omdat we vlakbij Orlando zaten zijn we naar de Universal studio's geweest wat twee pretparken zijn. We hadden 7-days tickets gekocht wat betekende dat we elke dag wel naar het pretpark konden gaan. Het pretpark was super gaaf.
Het leukste deel vond ik dat ze bij de Universal studio's ook "the Harry Potter Wizarding World" hadden wat voor mij als Harry Potter fan een droom was die uitkwam om daar naartoe te gaan :) Ze hadden de Harry Potter wereld nagebouwd in de twee parken en je kon ook met de Hogwarts Express (Harry potter trein) vanuit Kings Cross station naar het zweinstein kasteel in het andere park wat heel gaaf was. We zijn ook nog naar een heel grote "Outlet"( winkelcentrum) geweest en naar "Disney Springs", wat een soort klein dorpje was met allemaal winkeltjes en heel veel restaurants en ijssalons. Ook hadden ze de grootste disney winkel van de hele wereld hadden en dat klopte wel want je kon er bijna in verdwaald raken haha.

Op 16 januari ben ik ook naar mijn tweede gastfamilie verhuist waar ik het al heel leuk heb :) Het was wel een beetje moeilijk en jammer om weg te gaan bij mn eerste gastfamilie omdat ik al vanaf het begin van mijn uitwisseling bij hun zat maar ik vind het ook heel leuk om een nieuwe familie te leren kennen.

Deze week is het tweede semester op school begonnen en dat betekent dat iedereen ook nieuwe vakken krijgt. Ik krijg dit semester Spaans 3, Creative writing/public speaking en US history. Ik ben heel erg benieuwd naar mijn nieuwe vakken. Op school organiseren ze ook vaak leuke activiteiten en evenementen. Een voorbeeld hier van is de musical. Eind december, net voor de kerstvakantie kon je je opgeven en waren er audities. Ik heb ook auditie gedaan wat nog best eng was. Je moest bijvoorbeeld een liedje zingen voor
Ik zit nu in de meisjes zanggroep van de musical wat heel leuk is. We oefenen elke week met de liedjes en met de choreografie.
In maart hebben we de uitvoering waar ik al heel veel zin in heb. Ik zit op school nu ook bij ski club wat echt super leuk ik! :) Ik heb nu twee ski lessen gehad en het gaat al best goed (voor mijn gevoel). Er is jammer genoeg nu niet zo veel sneeuw en is het dus minder leuk om te skiën, maar waarschijnlijk is de winter hier nog niet afgelopen en krijgen we gelukkig nog meer sneeuw de komende weken.
Volgende week heb ik ook een skiweekend met de andere uitwisselingsstudenten waar ik heel veel zin in heb.

Ik merk wel dat de tijd van mijn uitwisseling heel snel omgaat. Ik ben hier al iets meer dan 5 maanden en dat betekent dat ik al bijna over de helft van mijn uitwisseling ben! Ik ga nog heel veel genieten van de laatste paar maanden van mijn uitwisseling en de leuke dingen die ik nog ga doen :)

Heel veel groetjes vanuit NY State,

Merel




Merel

Ik ben Merel Schoehuys, Ik ben 17 jaar en ga in het jaar 2015/2016 meedoen met de Rotary year exchange in Caledonia, New York State. Ik zal dit jaar deze blog bijhouden en schrijven over mijn uitwisselingsjaar :)

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 2693
Totaal aantal bezoekers 3726

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 01 Augustus 2016

High school jaar in Caledonia, New York State

Landen bezocht: